0 Önskelista 0 Varukorg
HORNBACH Göteborg Öppettider
Minelundsvägen 8
417 05 Göteborg

order-goteborg@hornbach.com
+46 31-7799300
mån - fre: 06:00 - 20:00  
lör: 08:00 - 18:00  
sön: 09:00 - 18:00  
2024-05-01 08:00 - 18:00  
Du skrev ut den här informationen den 2024-04-19 klockan 06:09. Observera att priserna på världsmarknaden och kortfristiga reaktioner kan göra att priserna ändras och därför kan avvika från din utskrift. Tack för din förståelse.
Företagsservice

Vanliga frågor om Företagskortet

Vanliga frågor om Företagskortet

Frågor och svar om vårt Företagskort. Om du inte hittar svaret på just din fråga här så kan du personligen kontakta vårt Företagsteam i ditt HORNBACH-varuhus.

Ansöka om kort

Vad är Företagskortet?

Företagskortet är ett betalningsalternativ som går att använda i alla HORNBACH-varuhus i Sverige. Kortet berättigar innehavaren att handla mot kredit, med betalningsvillkor mellan 30-60 dagar. Själva Företagskortet är kostnadsfritt.

Hur får jag ett Företagskort?

Besök eller kontakta Företagsservice i ditt lokala varuhus, så hjälper företagsteamet dig med ansökan. Beroende på vilken företagsform ditt bolag har, behöver du uppvisa följande handlingar vid ansökan:

  • Enskild firma: registreringsbevis samt id-handling
  • Aktiebolag: registreringsbevis samt fullmakt om inte firmatecknaren själv kan göra ansökan i varuhuset
  • Kommanditbolag: registreringsbevis samt eventuell fullmakt om inte komplimentären själv kan göra ansökan i varuhuset.
  • Handelsbolag: registreringsbevis samt eventuell fullmakt om inte bägge firmatecknarna tillsammans kan göra ansökan i varuhuset.
  • Föreningar: Aktuellt registreringsbevis samt styrelseprotokoll där det står att styrelsen har beslutat att öppna upp ett konto på HORNBACH. Två ur styrelsen måste närvara när ansökan görs i varuhuset.

Nystartat företag?

Inga problem. Även nystartade företag kan ansöka om Företagskort och få kredit.

Hur länge dröjer det innan jag får mitt Företagskort?

I samband med ansökan i varuhuset och efter en positiv kreditbedömning, kan du handla direkt. Ansökningstiden, inklusive kreditbedömning, tar ca 15 min. Det fysiska Företagskortet har du i brevlådan inom 2 veckor.

Varför behöver HORNBACH få reda på registreringsbevis?

För att juridiskt säkerställa att den sökande har laglig rätt att ansöka för bolagets räkning, behöver vi registreringsbevis och eventuellt fullmakt. Detta är för båda parters säkerhet.

Fakturering och betalning

När faktureras mitt köp?

Din faktura/ditt kvitto, innehållande varuvärde samt moms, erhåller du i varuhuset direkt i samband med ditt kortköp. Köpet belastar din kredit, men betalas först efter att du har erhållit en betalningsavi, dvs mellan 30-60 dagar kredit.

När och hur betalar jag?

I början av varje kalendermånad får du en betalningsavi, innehållande summan av föregående månads samlade inköp. Betalningsavin har ett angivet betalningsdatum som är förlagt till slutet av månaden.

Vem fastställer kreditnivån på kortet?

Det är det sökande företaget som anger en önskad kreditlimit. Kreditbeslutet fattas därefter av kreditgivaren (Resurs Bank)

Var kan jag betala med Företagskortet?

Företagskortet är endast till för HORNBACHs företagskunder och kan användas i alla fysiska HORNBACH-varuhus i Sverige. Tyvärr kan kortet för närvarande inte användas som betalmedel i vår webbshop.

Jag har tappat bort mitt kvitto från varuhuset. Vad gör jag nu?

Kontakta Företagsteamet i ditt lokala varuhus så hjälper de dig att återskapa kvittokopia. (Administrationsavgift tillkommer.)

Kan jag få en samlad översikt på alla mina köp under en kalendermånad?

Ja. I samband med din ansökan kan du beställa vår tjänst "Köpöversikt". Det är en samlad och detaljerad månadsöversikt av samtliga inköp som har skett via ditt och dina anställdas Företagskort.

Jag har tappat bort min betalningsavi. Vad gör jag nu?

Kontakta Resurs Bank på 0771-11 22 33.

Företagskort till personal/kollegor

Kan personal/kollegor handla på mitt Företagskort?

Företagskortet är personligt och försett med en personlig PIN-kod. Ett företag har möjligheten att införskaffa flera, individuella kort, till sina anställda.

Hur många extrakort kan jag beställa till personal/kollegor?

Du kan beställa obegränsat antal extrakort för din personal kostnadsfritt.

Har extrakortet samma kredit som huvudkortet?

Nej. Företagets totala kreditlimit delas av samtliga kort.

Vad gör jag när en anställd som har ett kort lämnar företaget?

Kontakta Resursbank på 0771-11 22 33 för att spärra kortet.

Övrigt

Jag har redan ett Företagskort, men jag har bytt adress eller andra uppgifter. Vad gör jag?

Kontakta bara Resursbank på 0771-11 22 33 så ändrar de dina uppgifter.

Mitt Företagskort går snart ut. Vad händer då?

Med automatik produceras ett nytt Företagsskort och detta skickas per post till din företagsadress.

Jag har tappat mitt Företagsskort. Vad gör jag?

Kontakta så snart som möjligt Resursbank på 0771-11 22 33. Kortet kommer då omedelbart att spärras och ett nytt kort skickas till din företagsadress inom cirka 2 veckor.

Upptäck fler fördelar med Företagskortet

HORNBACHs Företagskort erbjuder många smarta betalningslösningar som gör vardagen för proffsen lite enklare.

Lär mer om Företagskortet här >

upp